Powered By Blogger

Tuesday 22 March 2011

Teknologi Yang Membantu Dalam Sukan


1 ) Bowling Machine Untuk Sukan Kriket 


               Bowling machine amat berguna dalam sukan tenis dan kriket. Dari apa yang kita lihat dye dapat membantu atlet dengan menghantar bola dengan koordinasi yang tepat serta boleh menambahkan kelajuan pada kadar yang sama tanpa henti berbeza dengan menggunakan kekuatan manusia sendiri.


2 ) Machine Untuk Sukan Ping Pong



              Machine ping pong ini amat memudah kepada atlet untuk membuat latihan. Ia boleh di kawal dengan mengunakan remote control dan boleh di adjust serta bola yang di pukul juga akan berpusing balik masuk kedalam mechine. Ini jelas membuktikan dengan adanye machine ping pong ini akan lebih cepat meningkat skill permainan ping pong kita.




               Video ini pula jelas membuktikan dengan mencipta robot ping pong ia dapat membantu atlet melalukan latihan dengan mudah dan efishen.


3 ) Bowling Machine Hoki



               Maaf tidak mempunyai suara. Bowling machine hoki ini dapat membantu atlet untuk melakukan latihan dalam sukan hoki terutamanya untuk kepeer. Ia juga boleh di adjust sama ada atas atau bawah dan ia amat berkesan dalam meningkatkan skill dalam latihan.


4 ) Machine America Football



               Machine ini dapat memberikan bola kepada atlet dengan tepat. dengan ini atlet akan lebih cepat untuk tangkap cara pembelajarannya. 


5 ) Machine Untuk  Bola sepak



              Machine ini dapat membantu kepeer bola sepak untuk membuat tangkapan secara terus dan tepat dengan jangka masa yang lama berbanding jika di tendang oleh menusia kerana ketepatan manusia hanya pada awalannya sahaja kemudian mula tidak menentu. Macine ini juga boleh di adjust untuk membuat bola masuk dan keluar.




 Ini juga sama seperti di atas cuma macine yang berbeza.



              Machine tendangan percuma ini dapat mencipta rekod dengan kelajuan 209 km/h berbanding dengan dengan manusia yang hanya mampu membuat 96 km/h.




               Machine ini juga dapat membantu atlet untuk membuat atlet menerima bola daripada hantaran bola tersebut dan untuk mencari timing untuk menendang bola.


6 ) Mahcine Untuk Sukan Softball



               Dengan machhine ini atlet dapat membuat pukulan dengan secara terus dan tanpa henti dengan hantaran bola yang tepat oleh machine tersebut berbanding dengan kekuatan manusia yang kadang-kadang tidak tepat kepada targetnya.



Machine ini kegunaannya sama seperti di atas yang membezakan nya adalah berlainan machine.


7 ) Machine Untuk Sukan Bola Tampar



               Machine ini amat berkesan dan bagus untuk di gunakan dalam sukan bola tampar. dengan machine ini kita boleh membuat latihan merejam bola, menyangga bola, menahan bola, mensetkan bola. Macam-macam yang kita boleh buat dengan hanya 1 machine ini sahaja.


8 ) Machine Untuk Sukan Basketball



               Dengan menggunakan machine ini kita dapat membuat latihan dengan seorang diri tanpa bantuan rakan yang lain. Macine amat bagus dan ketepatan bola yg di beri amat tepat dan boleh memberi bola ke kiri dan ke kanan terpulang kepada kita sendiri untuk set bagaimana kerana machine ini boleh di set.


9 ) Machine Untuk Sukan Tenis



              Machine tenis ini dapat membantu atlet memberi bola dengan tepat dan sentiasa berjalan sehingga kita sendiri yang penat berbanding dengan orang yang beri kita bola. pada awalan sahaja tepat bila dah penat ketepatan itu mula berkurangan. Jadi dengan machini ini kita dapat belajar untuk terus fokus dengan pukulan tidak kira walaupun kita penat.

No comments:

Post a Comment